11 Nov 2014

I love nail art

Hei! En oo aiemmin täällä blogissa maininnut tästä, mutta harrastan kynsien koristelua. Kaikki alkoi siitä, kun löysin pari vuotta sitten netissä surffaillessa kynsiblogien ihmeellisen maailman. Oon aina tykännyt maalaamisesta, ja piirtäminenkin kiinnosti jo suurin piirtein ennen kun osasin tehdä mitään muuta. Siks aattelinkin että ehkä tää kynsitaide vois olla mun juttu. Seuraavana jouluna pyysin joululahjaksi leimausvälineet ja pari lakkaa. Sen jälkeen mun kynsiä ei oo pahemmin ilman lakkaa nähty.



Multa kysytään tosi usein, että miten oikeen teen noi pienet kuviot. Vastaus on yksinkertanen: maalaan pienellä siveltimellä. Esimerkiksi noista kuvista oon maalannu käsin melkeen kaikki. Viimisten kynsien tiikerikuviot ja vikan kollaasin ekan kuvan kynsien kärjissä olevat pienet verkot oon tehnyt leimaamalla. 

Maalaamisessa käytän tällaisia kynsien koristeluun tarkotettuja ohutkärkisiä siveltimiä, jotka on tilattu netistä. Tuo keltainen väline taas on nimeltään dotting tool, ja sillä voi kätevästi tehdä kynsille pieniä pisteitä kynsilakan avulla. 

Maalaamiseen käytän näitä akryylivärejä, joita saa ihan tavallisista kirjakaupoista. Koska akryylivärit on vesiliukoisia, niillä on tosi helppo maalata. Sen lisäksi ne vielä kuivuu tosi nopeesti. Kestääkseen ne tosin vaatii päällyslakan, mutta sitä käytän aina muutenkin.


Tässä näkyy kaikenlaisia muita härpäkkeitä, joita käytän välillä. Helmiä, paljetteja, irtoglitteriä, hedelmäkuvioisia fimo-pötköjä, timantteja, tarroja... Noita tarroja en kylläkään käytä melkeen ikinä.


Ja tässä on melkein kaikki mun lakoista. Joo, oon pieni China Glaze -fani, hups... :D Kuvan keskellä näkyy suurin osa mun käyttämistä päällys- ja aluslakoista. Aluslakkana mulla on käytössä Mavalan protective base coat ja päällyslakkana tietenkin kaikkien päällyslakkojen aatelia: Seche vite.

Tähän loppuun lätkäsen vielä kuvan mun tänhetkisistä kynsistä. Toivottavasti tää postaus kiinnosti ees jotain teistä, kertokaa ihmeessä mitä mieltä ootte! Nähdään taas pian! :)


6 comments:

  1. Aivan upeita!:) Kunpa itsekkin pystyisin tuohon:)

    ReplyDelete
  2. vautsi! Upeita ja nää sun kuvat myös!

    www.wilmaheidi.blogspot.fi

    ReplyDelete
  3. Waaau onpa hienoja! Muutenkin kaikki kuvat tosi hienoja ja hyvälaatusia!:)

    ReplyDelete